ponedjeljak, 2. travnja 2012.

Čvrsnica, "Bezimeni vrh", uspon kroz "Skrivenu dolinu"

Na ulazu u Skrivenu dolinu
Pristup iz Splita:
         Cestom preko Dugopolja, Biskog, Ciste, Imotskog i Posušja do Dugog polja, visoravni između Čvrsnice i Vran planine ( 130 km i otprilike 2 sata i 30 minuta vožnje ). Dva kilometra nakon jezera skrenuti desno kod table s natpisom  "Boričevac". Ako snježni uvjeti dopuštaju automobilom je moguće prijeći još tri kilometra do zaseoka Boričevac ( 1230 metara n/v). Ukoliko je put neprohodan od glavne ceste do Boričevca potrebno je od 30 minuta do jednog sata, ovisno u snježnim uvjetima.

Boričevac
Opis penjačke ture:
          Iz Boričevca krenuti markiranim putem prema Pločnom do izrazite vrtače  ("Marenda") na zapadnom rubu prostranog čvrsničkog platoa (1650 metara n/v,  jedan do dva sata hoda od Boričevca, ovisno o snježnim uvjetima ). Na "Marendi" skrenuti desno, prema jugu, uz izrazito strmu jarugu do ulaza u dolinu Mandaruše. Njome uzbrdo do pod sam "Kuk od Marende". Ovdje napustiti dolinu Mandaruše i skrenuti desno preko izrazito dugog i širokog hrbta ( 50° max.). S vrha hrbta spustiti se u Skrivenu dolinu i njome uzbrdo gotovo do samog sedla (45° max.). Neposredno prije sedla skrenuti desno i kroz stijenu najlogičnijim smjerom na vrh grebena (60°,VI-III, jedna dužina, KRUŠLJIVO!). Od "Marende" do vrha grebena potrebno je od 2 do 3 sata. S grebena lijevim ( istočnim ) obodom duboke prostrane vrtače na njenu suprotu stranu i odatle ravno gore ( 55° max.). Nakon stotinjak metara teren prelazi u ne pretjerano strmi greben koji vodi do vrha ( 2200 metara n/v, od grebena 1 sat max.).

Izlazak iz Doline Mandaruša

Penjali: Domagoj Laušić i Edo Retelj
Datum: 31. 03. 2012. godine
Fotografije: Domagoj Laušić i Edo Retelj
Više fotografija na :  https://plus.google.com/photos/104372659043284204498/albums/5727054952041687457